FIBARO ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΘΗΝΑ

    Τηλεματικό Σύστημα Σχολείων Δήμου Αθηναίων

    Τα Πιλοτικά προγράμματα του Δήμου Αθηναίων δημιουργούν τα πρώτα Σχολεία στην Ελλάδα με τεχνική νοημοσύνη. Πλέον έχουν την δυνατότητα να

    • καταγράφουν την κατανάλωση ηλεκτρικών συσκευών και των φωτιστικών σωμάτων
    • ασφαλίζουν και προστατεύουν τις ευπαθείς ηλεκτρικές συσκευές,
    • διαχειρίζονται την ενέργεια με γνώμονα την οικολογία και την εξοικονόμηση
    • παρέχουν ασφάλεια και άνεση στους καθηγητές και τους μαθητές.

     

     

    Υλοποίηση εφαρμογής συστήματος

    Το σύστημα FIBARO της GEYER, έχει εγκατασταθεί σε 5 σχολεία με σκοπό την απομακρυσμένη ή τοπική διαχείριση, καθώς και την εξοικονόμηση ενέργειας και χρήματος.

    Σε κάθε σχολείο έχουν τοποθετηθεί :

    • μία κεντρική μονάδα για την απομακρυσμένη διαχείριση του, με δυνατότητα παρακολούθησης καταναλώσεων σε πραγματικό χρόνο καθώς επίσης και την δημιουργία σενάριων αυτοματοποίησης.
    • 15 modules, σε όλες τις αίθουσες, που επιτηρούν των φωτισμό (λαμπτήρες φθορίου με μηχανικούς μετασχηματιστές), επιτρέποντας την υφιστάμενη τοπική διαχείριση αλλά και την απομακρυσμένη μέσω υπολογιστή/κινητού καθώς και την μέτρηση της κατανάλωσης ενέργειας την δεδομένη χρονική στιγμή.
    • 15 πρίζες με σκοπό την μέτρηση κατανάλωσης, την εξοικονόμηση ενέργειας καθώς και την προστασία ευπαθών ηλεκτρικών συσκευών όπως υπολογιστές – βίντεο – προβολείς – βραστήρες κλπ.

    Οι βασικές λειτουργίες του συστήματος, τα οφέλη που έχουν τα σχολεία και κατ’ επέκταση ο Δήμος Αθηναίων, περιγράφονται παρακάτω.

     

     

    1. Εξοικονόμηση ενέργειας και οικολογία

    Όλες οι ηλεκτρικές συσκευές του σχολείου, όπως υπολογιστές, προτζέκτορες, εκτυπωτές, κλιματιστικά, τηλεοράσεις, ξεχασμένοι φορτιστές κλπ., πλέον δεν θα μένουν σε λειτουργία αναμονής, αλλά θα κλείνουν αυτόματα τις ώρες που το σχολείο είναι κλειστό και θα ανοίγουν αυτόματα τις ώρες που το σχολείο θα είναι σε λειτουργία.

    Τα φώτα θα προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες του σχολείου και δεν θα λειτουργούν άσκοπα. Διάδρομοι που είναι φυσικά φωτιζόμενοι, δεν θα φωτίζονται με λαμπτήρες ή φωτιστικά, εάν έξω έχει ηλιοφάνεια. Τα εξωτερικά φώτα δεν θα ανάβουν κατά την διάρκεια της ημέρας. Αίθουσες που έχουν διπλή γραμμή φωτισμού, θα μπορούν να ανοίγουν και να κλείνουν τα φώτα τους ανάλογα με τις συνθήκες φυσικού φωτισμού.

    Τέλος, με την δημιουργία των κατάλληλων σεναρίων αυτοματοποίησης θα υπάρχει η δυνατότητα να σβήνουν τα ξεχασμένα φώτα και ηλεκτρικές συσκευές, όταν το σχολείο θα είναι κλειστό.

     

    2. Προστασία ευπαθών ηλεκτρικών συσκευών

    Λόγω της δυνατότητας απομόνωσης των ευπαθών συσκευών από το ηλεκτρικό  δίκτυο, αυξάνεται κατά μεγάλο χρονικό διάστημα ο χρόνος ζωής τους.

    Αυτό επιτυγχάνεται αφού μεταξύ της συσκευής και του ηλεκτρικού δικτύου θα μεσολαβεί η έξυπνη πρίζα του συστήματος GEYER FIBARO που κάνει την συσκευή εντελώς ανενεργή τις ώρες που το σχολείο είναι κλειστό, συνεπώς την προστατεύει από υπερτάσεις δικτύου, πτώση κεραυνών κλπ.

     

    3. Ασφάλεια και άνεση

    Κάθε πρίζα που έχει εγκατασταθεί, έχει φωτεινή ένδειξη ( φωτεινό  δακτύλιο LED ) που αλλάζει  χρώματα, ανάλογα με το ηλεκτρικό φορτίο που διέρχεται από αυτήν. Αυτό προσδιορίζει ποιες ηλεκτρικές συσκευές είναι οικολογικές, με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και ποιες είναι ενεργοβόρες, λόγω των υψηλών WATT που καταναλώνονται. Σε περίπτωση που χρησιμοποιηθεί μια συσκευή με υψηλή κατανάλωση, η έξυπνη πρίζα GEYER FIBARO το αναγνωρίζει, αλλάζει χρώμα και σε περιπτώσεις κινδύνου σταματάει να την τροφοδοτεί, παρέχοντας προστασία από φωτιά, υπερθέρμανση καλωδίων κ.ο.κ.

    Επίσης, κάθε διακόπτης τοίχου που έχει εγκατασταθεί, μπορεί να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες ανάγκες του χρήστη. Για παράδειγμα, ο διακόπτης του γραφείου καθηγητών έχει προγραμματιστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε με ένα πάτημα να σβήσει τα φώτα στον συγκεκριμένο χώρο (χρήση που γινόταν και πριν την νέα εγκατάσταση), ενώ με παρατεταμένο πάτημα δίνει εντολή να κλείσουν όλα τα φώτα στις αίθουσες μέσω της ασύρματης επικοινωνίας.

     

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα 43 ΓΕΛ Αθηνών Ασπρογέρακα

    Η κατάσταση πριν την εγκατάσταση του Συστήματος FIBARO της GEYER

    Οι σχολικές αίθουσες δεν είχαν διακόπτες για να ανάβουν τα φώτα. Τα φώτα  ανάβανε απο τους καθηγητές το πρωί, σηκώνοντας την γενική ασφάλεια του ηλεκτρικού πίνακα. Αυτό σημαίνει, ότι άνοιγε ο φωτισμός σε όλες τις αίθουσες και τους διαδρόμους, ανεξάρτητα με το αν γίνεται χρήση των χώρων αυτών. Τα φώτα έμεναν ανοιχτά μέχρι κάποιος καθηγητής, αργά το μεσημέρι, να κλείσει την γενική ασφάλεια όταν όλες οι αίθουσες ήταν κενές.

    Η κατάσταση μετά την εγκατάσταση του Συστήματος FIBARO της GEYER

    Ο φωτισμός στους διαδρόμους ανάβει μόνο όταν είναι απαραίτητος, δηλαδή μόνο όταν το φως του ηλίου δεν επαρκεί. Σε κάθε αίθουσα τοποθετήθηκε εξωτερική πρίζα και μπουτόν και πλέον ο καθηγητής μπορεί να ελέγξει τα αντίστοιχα φώτα της αίθουσάς του χωρίς να επηρεάζει τον φωτισμό στις υπόλοιπες τάξεις και χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνει στον ηλεκτρικό πίνακα. Αυτή η μετατροπή πραγματοποιήθηκε χωρίς καμία επιπρόσθετη ηλεκτρολογική εργασία και πέρασμα καλωδίων.

     

    4. Προσομοίωση παρουσίας προς αποτροπή εισβολέων

    Υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας σεναρίων ώστε στο σχολείο να ανοίγουν και να κλείνουν κάποια φώτα αυτόματα και σε μη καθορισμένα χρονικά διαστήματα, προκειμένου να προσομοιωθεί η ύπαρξη συνεχής παρουσίας, ώστε να αποτραπεί ο οποιοσδήποτε επίδοξος εισβολέας από το να εισέλθει στον σχολικό χώρο.

     

    5. Καταγραφή και αξιολόγηση Καταναλώσεων

    Μέσω του συστήματος υπάρχει η δυνατότητα να γίνει παρακολούθηση των καταναλώσεων στο φωτισμό και τις ηλεκτρικές συσκευές που έχει εγκατασταθεί το έξυπνο σύστημα GEYER FIBARO. Εκτός της στιγμιαίας κατανάλωσης μπορεί να γίνει παρακολούθηση της ωριαίας, εβδομαδιαίας, μηνιαίας και ετήσιας κατανάλωση των συσκευών. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να εμφανίζεται η κατανάλωση και σε αξίες, προβάλλοντας την δαπάνη που έχουμε σε κάθε κατανάλωση. Τέλος, μέσω κατάλληλων γραφημάτων μπορούν να εμφανιστούν οι συσκευές και τα φώτα  που έχουν μεγάλες καταναλώσεις  με σκοπό την αντικατάστασή τους. Συνήθως αυτό συμβαίνει με τα φώτα λόγω της παλαιότητας τους.

     

    6. Απομακρυσμένη Διαχείριση- Τηλεματικό Σύστημα

    Η απομακρυσμένη παρακολούθηση και διαχείριση ενός τόσου ευφυούς Σχολείου μπορεί να γίνει από οποιοδήποτε υπολογιστή, τάμπλετ ή κινητό, από οπουδήποτε στον κόσμο και από πολλούς χρήστες ταυτόχρονα. Για να αποκτήσει απομακρυσμένη πρόσβαση ένας χρήστης χρειάζεται απλά να έχει δημιουργηθεί ένας λογαριασμός με την συμπλήρωση email και κωδικού και να τον έχει αποδεχτεί σαν χρήστη, ο διαχειριστής του συστήματος. Συνήθως ως διαχεριριστή ορίζουμε τον Διευθυντή. Ο διαχειριστής μπορεί να διαγράφει και να δημιουργεί όσους χρήστες χρειάζεται, να τους παρέχει περιορισμένα δικαιώματα χρήσης της εφαρμογής και πρόσβαση σε συγκεκριμένους χώρους της εγκατάστασης. Για παράδειγμα, ο καθηγητής πληροφορικής μπορεί να έχει απομακρυσμένη πρόσβαση μόνο στον φωτισμό και στις ηλεκτρικές συσκευές της αίθουσας πληροφορικής. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης και διαχείρισης real-time, ποιες συσκευές/φώτα είναι ανοιχτές ή κλειστές, πότε ενεργοποιήθηκαν τελευταία φορά, για πόση ώρα έμειναν ενεργοποιημένες καθώς και ποιος τις ενεργοποίησε (π.χ. ο χρήστης 1 ή ο διαχειριστής).

    Τέλος, ο διαχειριστής μπορεί διαχειρίζεται τα σενάρια του συστήματος ή να δημιουργεί νέες αυτοματοποιήσεις, που να ενσωματώνονται ανάλογα με τις ανάγκες των καθηγητών και των μαθητών.

     

    7. Επικοινωνία και φιλικότητα Χρήσης

    Σε ένα τέτοιο Έξυπνο Σύστημα δεν θα μπορούσε να λείψει η αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ του συστήματος και των χρηστών του. Το σύστημα μπορεί να ενημερώσει μέσω email ή μέσω της εφαρμογής για κινητά για όποια συμβάντα επιλέξου ή και όλα, όπως π.χ. ότι μια πρίζα έχει υπερβολικό φορτίο ή ότι κάποια φώτα σε μια αίθουσα έχουν καεί. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα το σύστημα να ζητάει επιβεβαίωση από τον διαχειριστή πριν από κάθε ενέργεια, όπως για παράδειγμα, «Να κλείσω τα φώτα του διαδρόμου επειδή έχει ηλιοφάνεια;».

    Τέλος, το σύστημα παρέχει στον χρήστη ένα εύκολο, κατανοητό και με πολλές δυνατότητες περιβάλλον διαχείρισης, καθιστώντας έτσι τον έλεγχο του συστήματος πολύ απλό.

     

    8. Δυνατότητες επέκτασης του συστήματος

     

    Αυτόματος έλεγχος θέρμανσης

    Δυνατότητα απομακρυσμένης ενεργοποίησης και απενεργοποίησης του συστήματος θέρμανσης καθώς και παρακολούθηση της θερμοκρασίας κάθε αίθουσας.

    Αυτόματος έλεγχος πετρελαίου

    Έλεγχος στάθμης πετρελαίου και δυνατότητα ειδοποίησης σε περίπτωση χαμηλής στάθμης.

    Ενσωμάτωση συναγερμού

    Δυνατότητα απομακρυσμένης όπλισης και αφόπλισης του συναγερμού, ειδοποίησης σε περίπτωση παραβίασης καθώς και δημιουργία διαφόρων σεναρίων πανικού με τα φώτα.

    Σύστημα Θυροτηλεόρασης

    Δυνατότητα ελέγχου μέσω μόνιτορ ή κινητού της κάμερας στην είσοδο του σχολείου και δυνατότητα ανοίγματος πόρτας απομακρυσμένα.

     

     

     

    Πλέον με την συνεργασία Δήμου Αθηναίων – GEYER HELLAS, καθηγητές και μαθητές δεν προσαρμόζονται στις απαιτήσεις ενός παλιού σχολείου, αλλά το σχολείο εκσυγχρονίζεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες τους.